Friday, September 06, 2013

Minyak yang dulu bukan lah yang sekarang

Assalammualaikum! hai koranggg!! selamat tengahari =) sihat? alhamdulillah syukur. 

Hari ni aku tertarik nak share dengan korang 1 video yang aku dapat dari seorang kenalan aku di whatsup. umum pun tahu kan sejak PM kita umumkan kenaikkan harga minyak Ron 95 yang berkuatkuasa 3 September 2013 yang lalu, ramai yang "naik hantu" dan mempertikaikannya. 

Ternyata ia cukup memberikan impak yang besar buat semua termasuk la aku. memang tak aku nafikan yang kenaikkan harga minyak tu sedikit sebanyak buat aku terasa akan bebanannya. 

Walaupun kenaikkannya tak la sebanyak semasa negara dibawah taklukkan "Pak Lah" namun kesannya tetap ada walaupun sikit. Setuju? Bayangkan dulu dulu dulu 1tang penuh baru RM50.00 (bagi yang pengguna saga cam aku) tapi sekarang? memang la naiknya doposen aje pon tapi doposen seliter bukan doposen ditambah kat belakang (RM50.20)! 

Aku ni bukannya jenis yang ANTI-KERAJAAN tapi bila dah jadi cenggini buatkan kekadang tu aku berfikir sendiri, apa laa agaknya nasib aku kelak? Nasib anak-cucu-cicit aku? Jangan sampai hidup merempat dinegara sendiri sudah laa. Ya Allah mintak dijauhkan darinya.. Amin :'(
 
Bila zaman makin maju dunia makin canggih tambahkan plak berada dalam negara yang demokrasi, rakyat pula diberikan kebebasan untuk menyuarakan pendapat. Memang ternyata rakyat makin bijak dan mula bersuara! Bukti?
 
Kat bawah ni ada video yang telah di-upload-kan di youtube. Tajuk ASAL lagu ni sebenarnya adalah TEGAR AKU YANG DULU BUKAN YANG SEKARANG kot! (penah dengar lagu ni tapi tak tahu sapa dan tajuk) hehe tapi telah diubah semula oleh Zikri Zain kalo tak silap aku nama empunya video ni menjadi Minyak yang dulu bukan lah yang sekarang.
 
First time dengar tu cam...aduss mamat ni picing ke laut kot ! tapi hokay laa dari aku jangan kata ke laut tak ber laut jawabnya HAHA..

Hokay laa selamat menonton. daaaaaaa!!







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...