Friday, December 20, 2013

UjianNya mematangkan ....


Assalammualaikum dan salam sejahtera buat para sobat2 sekalian.....harap sobat2 sekalian smuanya sihat sejahtera.....dah lama rasa nye tak ber blogging rindu pulak titew taw hihihi.....tapi apo buleh buat masa yang ado tu selalunya terbatas dan selalu mencemburui aku, ermm,.......Exceli lately ni family aku banyak sangat menerima ujian dari Sang Maha Pencipta...bukan hanya aku malah sobat2 yang rapat ngan aku turut di-uji....macam2 kejadian yang berlaku....tak kira baik mahupun buruk.....astagrafirullahaladzim...subhanaallah....Allahhu Akhbar ;'(

benarlah kata orang tua2...yang masalah mematangkan kita...tak ada masalah dalam dunia ni yang tak ada jalan penyelesaian....pucuk pangkalnya kita sendiri....benarlah jua kata mak aku yang kalo tak ada masalah tak ada cabaran dan dugaan dalam hidup maka hidup seseorang nothing! macam tu jugak lah dengan hidup aku dan sobat2 rapat yang senasib dengan aku.....tak kan pernah jauh dari masalah....entah la susah aku nak terangkan tapi hanya Tuhan yang tahu dan mengerti.....satu per satu ujian dan dugaan yang datang silih berganti.....kekadang tu memang la rasa macam give up pun ada jugak tapi itu la yang sebenarnya dinamakan pengalaman...dan tak mustahil yang suatu hari nanti ianya akan menjadi sangat beharga buat kami...in shaa allah

tak kira banyak mana pun dugaan yang mendatang...ombak yang membadai lautan....gelora yang melanda...hanya satu yang aku harapkan....tabahkanlah berikanlah kekuatan untuk kami terus harunginya dengan tenang dan rasional.....semuga terus berikan kami kebahagian dunia dan akhirat kelak ;))







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...