Friday, September 12, 2014

Cabaran 30 Hari : Day 11 │ Kenangan Lucu Zaman Kanak2 Yatie Fizy

Assalammualaikum... 


Kalo nak bercerita tentang kenangan zaman kanak-kanak nih banyak sebenarnya ... boleh jadi esei yang panjang , tiga empat hari pun tak cukup nak share ni .. haha tapi kita pilih yang sweet-sweet je la ya , yang memasam tu campak tepi hehe ...

 
Paling tak boleh lupa and sweet bila dapat main permainan tersebut;

# Kawin-kawin -  Bukan gatal hokeyy , main-main je ... lebih cool kalo dapat 'bakal' laki yang comel ! bangga giler kot haha ...


# Curi Makan Buah Koko - Dulu kami pernah tinggal dekat felda , Pahang .. kat rumah lama kitorang tu ada banyak sangat pokok koko ... sedapp giler , lelagi dapat petik fresh dari pokok then terus masuk mulut.. heaven beb ! nyum nyum ...


# Curi Pastu Bela Anak Ayam - aku pantang nampak anak ayam yang kecik comel warna kuning tu , kompom aku tangkap pastu jadikan baby ... pernah sampai 'arwah' baby tu uhukhuk.. penat aku jaga , sampai kena kejar dengan maknya last-last hurmmm......


# Main Lompat Tali - Aku suka main tipu dulu haha ... bila sampai part tinggi aku tak leh lompat mula lah datang teknik merapu .. gunting la, kepak ayam la bahaha ...



# Batu Seremben - Selalu kalah kalo main yang tak leh kena tu ... menci ! 


# Puteri-Puteri - Masa kat kampung dulu , nak keluar takut .. mandi sungai tak boleh , sudah nya berkurung dalam rumah pastu main lah puteri-puteri dengan adik sedara. Dia yang paling rapat dan baik dengan aku. Namanya Rusda ! Dia yang ajar aku main puteri-puteri ni , terpengaruh dengan drama thai kat tibi lah kot hehehe....   


Ok lah tu jer ... Ikutkan hati nak citer semua .. tapi penat la jari ni nak menaip ... hehe ... cukup la erk ? yang lain tu aku simpan je buat kenangan sendiri mihihi ;p .. ok , byeee....

ramai kata si kakak ni ikut muka aku ... perangai pun sama macam mama dia ...Hurmmmm

2 comments:

Unknown said...

Salam kenal. BLogwalking here.
Btw, nice blog!
Keep in touch ya..

norhasnizakhalid said...

hahaha... serius lawak.. main kawen2... hihi, mama pun main gak, budak sekrang tak merasa nak kawen2 nya dah macam kita dulu..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...