Thursday, July 25, 2013

GOSSIP PANAS DI FACEBOOK DAN MEDIA !


Gambar pernikahan Ashraf dan Wan Sakinah


Panas! Panas! Sizzling! Psstttt!!! Bila bukak aje facebook atau blog, masing-masing sibuk duk bercerita tentang kisah retis-retis, yang sekarang ni gamaknya dah jadi trend kot kawin lari kat siam (Thailand). Ingat kan dah habis dah tapi dah nama pun retis kan ! Baru aje beberapa hari sudah kita di khabarkan yang pengamal perubatan merangkap retis Ashraf Muslim yang dikata kan secara sorok-sorok pegi ke siam (Thailand) untuk kawin dengan buah hatinya, Wan Sakinah. Walaupun pada awalnya Ashraf menafikan khabar angin yang bertiup kencang tu tapi kalo takde angin masa kan pokok boleh goyang yer dak ? Dikhabar kan lagi yang isteri ke-2 Ashraf, Wan Sakinah sanggup putus tunang semata-mata demi suaminya! Huk Aloh udah rupe drama swasta plaks he3..


Gambar perkahwinan Ashraf dan Dayana


Dalam drama swasta ni kalo takde sambungan tak mantap, boringg kan ! nak “cetuskan” lagi evolusi epilog cinta 3tiga ni,  timbul plak gossip yang kekononnya isteri pertama Ashraf, Dayana telah memuat naik status “Nukilan Hati Dayana”..fuhh kalo diamati bait-bait puisi yang cukup puitis tu hati yang keras bak batu pun boleh bertukar jadi kapas, tersentuh hokay ! lebih kurang gini laa “sucinya aku kau miliki diMakkah, Hebatnya dia kau sembunyikan di Thailand..Tak usah bicara tentang dia kerana aku asingkan darimu kerana dia” nak baca lagi sambungan BACA SENDIRI KAT BAWAH NI!. Ku pikirkan betul laa Dayana yang reka puisi tu bagi meluahkan segala isi hati yang terbuku dek angkara suami tapi rupa-rupanya orang lain daa =_= adoiyaii





Belum pun reda lagi gossip panas, sizzling cinta 3tiga antara Ashraf, Dayana dan Wan Sakinah, Kini dunia glamour retis digegarkan plak gossip tentang pelakon popular yang kini dah berhijab tu ! ahaa sapa lagi kalo bukan Abby Abadi ? kalo dulu baik ashraf mahupun isteri-isterinya menafikan gossip tu, lain plak kes nya dengan Abby Abadi ni..secara terang-terangan Abby mengaku yang kini dia sudah kawin, dah 2minggu dia bergelar isteri. Soalnya sapa laki dia ? tapi yang pastinya bukan Norman Hakim, Ex-husband dia. Segala persoalannya terjawab bila si Abby ni secara terbuka berkongsi dengan peminat-peminatnya gambar laki baru dia di Instagram miliknya sendiri. Bertuah Abby dapat siteruna “Farhan” haa ambik koo makan hati laa gadis-gadis kat luar tu, hensem habis koo laki baru Abby ni. Budak lagi umur pun baru 24 kot tapi tu laa dia kan kalo dah jodoh sapa kita nak menidakkannya ? Soal jodoh pertemuan ajal maut semua dah ditetapkan oleh Allah s.w.t. dan sapa kita ni nak melawan Qada dan Qadar nya.


Gambar Pernikahan Abby dan Farhan



Sebagai manusia yang boleh dikategori kan agak prihatin, tak salah rasanya kan kalo nak bagi sikit opinion kan ! Baek Ashraf dan isteri-isterinya mahupun Abby dan laki barunya, anggap laa ni dugaan Allah buat kalian. Mungkin ade hikmah tersembunyi disebalik semua ni. Aku ni tak laa menyokong dan tak jugak menentang, setiap manusia yang bernyawa ni takkan lepas dari salah dan silap. buang yang keruh ambik yang jernih, baru teguh peribadi =) dan pada retis-retis semua jugak bak kata kiah propa “jaga-jaga ade yang memerhati”, “kurangkan kontroversi tingkatkan prestasi berdiri diatas bakat sendiri” plaks bak kata Awal Ashari dan Zizan melodi ngeh3 =)


Aku bukan retis..Aku bukan pengkritik tapi aku hanya “Yatie Fizzy”





*********************************************************************
HAPPY READING DEAR ! THANK YOU VERY MUCH ^_^
*********************************************************************

5 comments:

::EIDA:: said...

macam macam dunia retis sekarang ni kannn.. huhuhu

Yatie Fizzy said...

Hurmm biasa laa tu =) dah nama pun retis sana sini bersepah papa & mamarazzi he3

Nory Zoulkefle said...

tak puas hati dgn kes ashraf muslim tu...
kesian dayanaaaa....
tabahhh betul dia..

Yatie Fizzy said...

semuga payung emas menanti dayana nanti =)

Khairunnisa' said...

Kita doakan yang terbaik buat mereka-mereka ni.

Nisa'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...